بلاک چین

همه چیز درباره بلاک چین

بلاک چین

همه چیز درباره بلاک چین

  • ۰
  • ۰
ارزهای دیجیتال بسیاری در حال حاضر در سطح جهان وجود دارند، اما برخی از آن‌ها هستند که به نسبت سایر ارزها از شهرت و محبوبیت بیش‌تری برخوردار اند. در واقع اگر وارد دنیای ارز دیجیتال شوید، بیش از سایر ارزها نام این ارزهای مشهور را می‌شنوید. این موارد عبارت اند از:
1-بیت کوین:
بیت کوین اولین ارز دیجیتال است که البته محبوب‌ترین و پراستفاده‌ترین نیز هست. این ارز دیجیتال در سال ۲۰۰۸ توسط فرد یا افرادی ناشناس با نام مستعار ساتوشی ناکاموتو اختراع شد. جالب آن که هر یک از افراد می‌توانند صرفاً با استفاده از یک کامپیوتر و بدون هیچ گونه دارایی معاملات بیت کوین را آغاز کنند.
در واقع ساتوشی ناکاموتو آغازگر فرآیندی جدید در عرصه‌ی مالی جهان شد و پس از آن اکثر ارزهای دیجیتال همان راه بیت کوین را رفتند و سعی بر آن داشتند که بیت کوین را از طرق مختلف بهبود بخشند و ارزی بهتر را تولید کنند. البته برخی نیز بودند و هستند که به کلی متفاوت از بیت کوین اند.

2-اتریوم:
اتریوم به عنوان دومین ارز دیجیتال محبوب در سال ۲۰۱۵ توسط جوانی ۲۳ ساله به نام ویتالیک بوترین اختراع و عرضه شد. البته قابل ذکر است که در طی فرآیندی در سال ۲۰۱۶، اتریوم به اتریوم (ETH) و اتریوم کلاسیک (ETC) تقسیم شد.
 اتریوم با نماد ETH از دارایی ۴۱٫۴ میلیارد دلاری برخوردار است که پس از بیت کوین مقام دوم را در دنیای ارزهای دیجیتال در اختیار دارد.

3-زدکش:
Zcash سومین ارز دیجیتالی است که در این نوشتار در ارتباط با پرسش ارز دیجیتال چیست به معرفی مختصر آن می‌پردازیم. این ارز دیجیتالِ غیر متمرکز و اوپن سورس در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۶ راه اندازی شد. این ارز دیجیتال نیز مانند دو ارز دیجیتال پیشین بر پایه‌ی بلاک چین طراحی شده و عمدتاً آن را بر اساس امنیت بسیار بالا در تراکنش‌ها می‌شناسند.

4-ریپل:
ریپل در سال ۲۰۱۲ راه اندازی شد و توانایی متصل شدن به بانک‌های بزرگ جهان جهت انتقال پول را دارد. نکته‌ی جالبی که در ارتباط با ریپل وجود دارد این است که در پلتفرم ریپل عمده‌ی تراکنش‌ها می‌توانند حتی در ۴ ثانیه نیز انجام شوند و این در حالی است که در اتریوم تراکنش‌ها در حداقلِ ماجرا در دو دقیقه انجام می‌شوند و در بیت کوین به ساعت هم ‌می‌ رسند.

  • ۹۷/۰۹/۲۹
  • داریوش شهریاری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی